INSCRIERE ÎNVĂȚĂMÂNTUL ANTEPREȘCOLAR/ PREȘCOLAR 

2025-2026

  • ÎN ATENŢIA PĂRINŢILOR

    INFORMATII PRIVIND ÎNSCRIEREA COPIILOR ÎN UNITĂȚI DE ÎNVĂȚĂMÂNT PREUNIVERSITAR CU PERSONALITATE JURIDICĂ CU GRUPE DE NIVEL PREȘCOLAR ȘI/SAU ANTEPREȘCOLAR ȘI ÎN SERVICIILE DE EDUCAȚIE TIMPURIE COMPLEMENTARE, ÎN ANUL ȘCOLAR 2025 – 2026


  • REÎNSCRIEREA este prima operațiune a procesului de înscriere a copiilor care frecventează unitatea de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar în anul şcolar 2024-2025 şi care, în baza unei cereri de reînscriere completate de părinte/reprezentantul legal, urmează să beneficieze de continuitate și să frecventeze respectiva unitate de învățământ și în anul școlar 2025-2026. Reînscrierea avea loc în perioada 19 mai 2025 - 23 mai 2025. Programul reînscrierilor va fi stabilit de către conducerea unităţii de învăţământ şi va fi afişat la loc vizibil în fiecare unitate, pentru informarea părinţilor şi a publicului interesat, inclusiv pe site-ul acesteia, dacă există. În data de 23 mai 2025, ora 14,00 are loc afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după finalizarea etapei de reînscriere.

  • Condițiile preliminare pentru realizarea reînscrierilor sunt următoarele: 

  • a) copiii ale căror cereri de reînscriere urmează a fi introduse trebuie să fie înregistrați și asociați la formațiunile de studiu din anul școlar anterior în platforma Sistemului Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR); 

  • b) planul de școlarizare pentru nivelul preșcolar și pentru nivelul antepreșcolar aferent anului școlar pentru care se face reînscrierea trebuie să existe în platforma SIIIR și să fie aprobat de inspectoratul școlar. (3) Un copil nu poate fi reînscris la un tip de formațiune de studiu inferior celui la care este asociat conform vârstei pe care acesta o împlinește la data începerii anului școlar decât în cazul unei recomandări primite din partea CJRAE/CMBRAE sau în cazurile prevăzute la art.3 alin.(7). 

  • ÎNSCRIEREA este operațiunea prin care sunt înregistrați și admiși într-o unitate de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, copiii care urmează să frecventeze o unitate de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar în anul școlar 2025-2026, în baza unor criterii generale și specifice. Înscrierea copiilor antepreșcolari și preșcolari în unități de învățământ și în servicii de educație timpurie complementare se face prin depunerea unei cereri-tip de înscriere însoțită de documente justificative. Cererea-tip de înscriere se poate transmite prin e-mail, prin poștă, cu confirmare de primire, sau se poate depune la sediul unității de învățământ la care părintele/reprezentantul legal dorește înscrierea copilului, în perioada prevăzută de Calendarul înscrierii copiilor în unități de învățământ preuniversitar cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar și în servicii de educație timpurie complementare. În cazul înscrierii într-o unitate de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, părintele/reprezentantul legal are posibilitatea înregistrării a trei opțiuni în cererea-tip de înscriere. În situația transmiterii prin e-mail sau prin poștă, părintele va transmite unității de învățământ o declarație pe propria răspundere, cu privire la veridicitatea informațiilor completate în cerere. Validarea cererii-tip de înscriere este obligatorie și se face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal solicită înscrierea și constă în compararea datelor introduse în aplicația informatică cu documentele transmise/depuse de către acesta. În situația depunerii cererii-tip de înscriere și a documentelor justificative direct la unitatea de învățământ, verificarea și validarea datelor introduse se fac în prezența părintelui/reprezentantului legal și a cel puțin unui membru din comisia de înscriere și distribuire, conform programării realizate de către unitatea de învățământ. Pentru cererile-tip de înscriere transmise prin e-mail sau prin poștă, cu confirmare de primire, validarea cererii tip se va face la unitatea de învățământ la care părintele/reprezentantul legal a transmis cererea. Ordinea în care se programează pentru validarea cererilor-tip de înscriere sau în care se prezintă pentru validarea acestora nu presupune crearea unei liste de preînscriere și/sau acordarea unei priorități la înscriere. Părintele/reprezentantul legal prezintă, în momentul completării cererii-tip de înscriere la unitatea de învățământ, sau, după caz, în momentul validării acesteia, actul de identitate propriu și certificatul de naștere al copilului, în original, precum și copii ale acestora pentru a fi certificate conform cu originalul de către membrul desemnat din cadrul comisiei de înscriere de la nivelul unității de învățământ. Părinții divorțați depun la înscriere dovada modului în care se exercită autoritatea părintească și la care dintre ei a fost stabilită locuința minorului. Sistemul Informatic Integrat al Învățământului din România (SIIIR - https://www.siiir.edu.ro/siiir/) nu permite înscrierea la mai multe unități de învățământ. În cazul în care SIIIR semnalează că pentru copilul respectiv a mai fost depusă o cerere de înscriere la altă unitate de învățământ, înscrisă în baza de date, întrucât a fost validată, dosarul de înscriere nu este acceptat și rămâne valabilă opțiunea deja asumată pentru acea unitate de învățământ. 

  • Dosarul de înscriere a copilului într-o unitate de învățământ cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, cuprinde următoarele documente: a) copie de pe certificatul de naștere al copilului; b) copie de pe actele de identitate ale părinților/ reprezentantului legal; c) adeverință de angajat pentru fiecare dintre părinți/reprezentantul legal sau adeverință privind perioada concediului de creștere și îngrijire copil, pentru tipul de program prelungit, respectiv pentru înscrierea în învățământul antepreșcolar; d) alte documente doveditoare care fac obiectul criteriilor generale sau specifice deînscriere și care sunt analizate în timpul procesului de înscriere. La dosarul de înscriere se adaugă, la începutul anului școlar, următoarele documente: a) adeverință de la medicul de familie în care se menționează că respectivul copil este sănătos clinic; adeverința este necesară în prima zi de prezentare a copilului în unitatea de învățământ; b) avizul epidemiologic/dovada de vaccinare întocmit(ă) conform prevederilor elaborate de Ministerul Sănătății, cu privire la intrarea copilului în colectivitate, eliberat/-ă de medicul de familie al copilului înainte de a începe frecventarea unității. Se asigură, cu prioritate, înscrierea/reînscrierea tuturor copiilor de 4 ani în grupa mijlocie și a copiilor de 5 ani în grupa mare din învățământul preșcolar. În situația în care într-o unitate de învățământ numărul cererilor-tip de înscriere primite de la părinții/reprezentanții legali ai copiilor este mai mare decât numărul de locuri libere, comisia de înscriere din unitatea de învățământ selectează copiii în ordinea descrescătoare a vârstei și aplică criterii de departajare generale și apoi, dacă este necesar, pe cele specifice, în vederea stabilirii celor care vor fi admiși. 

  • Criteriile generale de departajare care se aplică în situația prevăzută la alin.

  • (1) pentru nivelul antepreșcolar, inclusiv pentru unitățile de învățământ pentru care autoritatea publică locală are statutul de fondator și care au optat pentru derularea înscrierii prin utilizarea aplicației informatice utilizată pentru înscriere, sunt următoarele: a) copilul are vârsta de 2 ani împliniți până la sfârșitul anului calendaristic în curs; b) domiciliul copilului/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea de înscriere; c) ambii părinți ai copilului/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează/părintele prezintă adeverință de reîntoarcere la serviciu, în momentul validării cererii/în termen de 30 de zile de la începutul anului școlar sau părintele copilului nu beneficiază de indemnizație pentru creșterea și îngrijirea copilului; situațiile în care părintele/reprezentantul legal face dovada existenței unei activități de tip PFA/SRL se asimilează cu cea a părinților/reprezentanților legali care lucrează; d) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi; e) existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004 privind protecția și promovarea drepturilor copilului, republicată, cu modificările și completările ulterioare; f) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă); g) cel puțin unul dintre părinți/părintele unic/reprezentantul legal al copilului se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă; h) părintele/reprezentantul legal al copilului are un alt copil minor aflat în întreținere (până la nivelul clasei a IV-a a învățământului primar) și/sau un alt copil înmatriculat în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea. Criteriile generale de departajare care se aplică în situația prevăzută la alin. (1) 

  • (2) pentru nivelul preșcolar sunt următoarele: a) copilul are vârsta de 4 sau 5 ani împliniți la data de 1 septembrie; b) domiciliul copilului/reședința/locul de muncă al unuia dintre părinți/al reprezentantului legal este situat în apropierea unității de învățământ unde părintele/reprezentantul legal depune cererea-tip de înscriere; c) cel puțin unul dintre părinți/reprezentantul legal al copilului urmează o formă de învățământ la zi; d) existența unui document care dovedește că beneficiază de tutelă sau de o măsură de protecție specială stabilită în condițiile Legii nr.272/2004, republicată, cu modificările și completările ulterioare; e) existența unui document care dovedește că este în grija unui singur părinte (familie monoparentală)/ existența unui document care dovedește că părintele/reprezentantul legal al copilului are 3 sau mai mulți copii (familie numeroasă); f) ambii - părinți/părintele unic/reprezentantul legal ai/al copilului lucrează sau cel puțin unul dintre ei se încadrează în una dintre situațiile: (i) pensionat în conformitate cu prevederile legale; (ii) cu certificat de handicap; (iii) șomer, în căutarea unui loc de muncă, cu documente doveditoare de la Agenția pentru Ocuparea Forței de Muncă; g) existența unui certificat medical de încadrare în grad de handicap a copilului și/sau a certificatului de orientare școlară și profesională eliberat de CJRAE/CMBRAE; h) existența unui frate/a unei surori înmatriculat/înmatriculate în unitatea de învățământ respectivă, în anul școlar pentru care se face înscrierea. Unitățile de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar cu program prelungit se adresează cu prioritate părinților care lucrează și, în acest sens, ambii părinți vor depune la dosarul de înscriere adeverințe de angajat. 

  • ETAPA I - DE ÎNSCRIERE –26.05.2025-13.06.2025 

  • 1.Colectarea cererilor de înscriere 27 mai 2024- 31 mai 2024 •În perioada 26 mai 2025- 30 mai 2025, unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar vor colecta cererile- tip de înscriere și documentele depuse/transmise de părinți/reprezentanții legali (dosar de înscriere și documentele care atestă îndeplinirea criteriilor generale și specifice), folosind SIIIR. Părintele/reprezentantul legal completează/își exprimă maxim trei opţiuni în cererea-tip de înscriere. •Etapa de validare a fișelor și de completare a dosarelor cu documentele necesare se va desfășura la sediul unității de învățământ, conform planificării realizate și comunicată părinților. Planificarea va fi afișată la sediul unității de învățământ, la loc vizibil și va fi postată pe site-ul acesteia (dacă există). •Colectarea cererilor de înscriere aferente etapei I de înscriere se va realiza până în data de 30 mai 2025, ora 18.00. 2.Procesarea cererilor de înscriere  Faza I –prima opțiune- 2.06.2025 – 4.06.2025;  Faza a II-a– a doua opțiune- 6.06.2025 – 10.06.2025;  Faza a III-a– a treia opțiune- 11.06.2025 – 12.06.2025. După încheierea perioadei de colectare și validare a cererilor-tip de înscriere, toate unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, vor procesa dosarele/cererile depuse. În data de 13 iunie 2025, ora 14.00, unităţile de învăţământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, vor afişa lista copiilor înscrişi care conține numele și prenumele acestora și locurile rămase libere. Unităţile de învăţământ preșcolar sau cu grupe de preșcolari care nu mai au locuri disponibile după prima etapă, nu pot primi cereri- tip de înscriere pentru etapa a doua. 

  • ETAPA a II a DE ÎNSCRIERE - 16 iunie – 7 iulie 2025 

  • 1.Colectare cereri de înscriere 16.06.2025 – 20.06.2025 A doua etapă, în care este asigurată înscrierea, pe locurile libere rămase, a copiilor respinși în etapa anterioară; în această etapă se colectează și se procesează noile cereri tip de înscriere, cu alte trei opțiuni și documentele depuse/transmise de părinți/reprezentanții legali, folosind SIIIR și având la bază aplicarea criteriilor de departajare; în mod similar cu activitățile derulate în etapa I, în această etapă se derulează trei faze, respectiv: - Faza I –24.06.2025 – 26.06.2025- se evaluează cererile-tip de înscriere de la unitățile de învățământ exprimate ca primă opțiune și se generează lista cererilor respinse; - Faza a II-a -30.06.2025 – 2.07.2025 se evaluează cererile-tip de înscriere respinse în Faza I, de la unitățile de învățământ exprimate ca a doua opțiune și se generează lista cererilor respinse; Cererile-tip de înscriere respinse în Faza I și dosarele corespunzătoare se transmit în copie, prin orice mijloc care permite confirmarea primirii, de la unitatea de învățământ exprimată ca primă opțiune la unitatea de învățământ exprimată ca a doua opțiune; - Faza a III-a – 3.07.2025 – 4.07.2025 se evaluează cererile-tip de înscriere respinse în Faza a II-a, de la unitățile de învățământ exprimate ca a treia opțiune și se generează lista cererilor respinse care pot intra în evaluare, pe locurile rămase libere, în etapa de ajustări, la solicitarea părinților/reprezentanților legali; Cererile-tip de înscriere respinse în Faza a II-a și dosarele corespunzătoare se transmit în copie, prin orice mijloc care permite confirmarea primirii, de la unitatea de învățământ exprimată ca a doua opțiune la unitatea de învățământ exprimată ca a treia opțiune. Părinții pot ridica dosarele respinse de la unitatea de învățământ la care au fost depuse, în 5 zile lucrătoare de la data afișării rezultatelor finale ale etapei. Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere rămase după a doua etapă de înscrieri-7 iulie 2025, ora 14,00 Unităţile de învăţământ care nu mai au locuri disponibile după a doua etapă nu pot primi cereri-tip de înscriere pentru etapa de ajustări. 

  • ETAPA DE AJUSTĂRI – 18.08.2025 – 28.08 2025 În această etapă se realizează înscrierea copiilor care nu au fost înscriși în primele două etape din lipsă de locuri sau din diferite alte motive sau care nu au participat la primele două etape, pe locurile rămase libere în urma derulării celei de-a doua etape a înscrierilor, pe baza unei proceduri specifice elaborate de ISJ/ISMB și pe baza dosarelor depuse de părinți la inspectoratul școlar. La această etapă au acces următoarele categorii de copii: - copiii care au rămas nerepartizați după derularea celor două etape anterioare, cu prioritate cei de 4 ani și de 5 ani; - copiii care au solicitat înscrierea în clasa pregătitoare din învățământul primar și nu au fost admiși ca urmare a avizului negativ al CJRAE/CMBRAE; - copiii de peste 2 ani care solicită înscrierea în grupa mică din învățământul preșcolar. Toate informațiile referitoare la înscriere, inclusiv planul de școlarizare se vor afișa la sediul unităților de învățământ cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar din județ, precum și pe site-ul inspectoratului școlar. Pe toată perioada de înscriere în unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar va funcționa o linie telverde la nivelul Inspectoratului Școlar Județean Vaslui. Unitățile de învățământ vor planifica și organiza evenimente de tipul Ziua porților deschise pentru părinții/reprezentanții legali ai antepreșcolarilor și preșcolarilor care urmează să fie înscriși în anul următor. Afișarea rezultatului și a numărului de locuri libere după etapa de ajustări-29 august 2025 Introducerea în Sistemul informatic integrat al învățământului din România (SIIIR) a tuturor copiilor înscriși în anul școlar 2025-2026, în unitățile de învățământ preuniversitar cu personalitate juridică cu grupe de nivel preșcolar și/sau antepreșcolar, repartizarea pe formațiuni de studiu-5 septembrie 2025.

Alte informatii puteți cere la numărul de telefon 0235321447 sau la secretariatul unității.

  • PLAN ȘCOLARIZARE 2025-2026

Creșa Republicii:

  • 1 grupă mijlocie- 15 antepreșcolari
  • 1 grupă mare- 20 antepreșcolari

Grădinița cu Program Prelungit nr. 8:

  • 2 grupe mici - 40 preșcolari 
  • 1 grupă mijlocie - 20 preșcolari
  • 1 grupă mare - 25 preșcolari 

Grădinița cu Program Prelungit nr. 14:

  • 1 grupă mică - 20 copii
  • 1 grupă mijlocie - 20 preșcolari
  • 2 grupe mari - 48 preșcolari 


© 2019 GRADINITA CU P.P. NR.8 VASLUI. STR. PENES CURCANU NR.1 
Creat cu Webnode
Creați un site gratuit! Acest site a fost realizat cu Webnode. Creați-vă propriul site gratuit chiar azi! Începeți